Magyar Kálmán sajtóban, médiában majd a különböző tanácskozásokon gát­lástalanul azt állította, hogy a felfedezés minden érdeme őt illeti, mint ásatásvezetőt, mivel 30 éven át szüntelenül ezért az eredmény ért dolgozott. ,,Elismeri", hogy a lelőhelyet kétszer ,jelentettem" a szakembereknek, de hallgat kutatási programomról, tu­dományos munkámról, alapítványunk ez irányú érdemeiről, nem hivatkozik dokumen­tumainkra, írásainkra. Szakmailag és erkölcsileg meg akart semmisíteni bennünket.
  Az igazság ezzel ellentétben az, hogy én nekik nem, Jelentettem" semmit nem voltam soha a beosztottjuk. Nekünk nem volt okunk háborúskodásra, csak békére!
Nekem történészként olyan eredeti kutatási programom volt, amilyen sem az akadémiai intézeteinek, sem a Múzeumnak, sem a régészeknek nem volt. Az ősi Somogyországról ők még említést sem tettek, és meg sem próbálták a dukátsut, a X. századi fejedelmi uralmat bizonyítani Somogyvár és Segesd környékén fejedelmi ré­gészeti bizonyítékokkal. Nem csupán végzettségünk, de történelmi felfogásunk is el­lentétes volt. Felvetésem neki hihetetlen volt, érthetetlen. Sajnos még ma is.
  Felfedezésem történeti és régészeti jelentőségét kezdetben csak László Gyula, Heckenast Gusztáv, Fodor István, Bakay Komél értette meg. Most Győrffy György elismerését idézem: ,,A fajszi és bogáti műhelyek feltárása, felkutatása komoly bizo­nyíték arra, hogy nem csupán pitykékkel és fegyverekkel, hanem az ezek anyagát elő­állító vasolvasztó kohókkal is lehet ösi hatalmi központokat igazolni. Ezért a felfede­zésért a magyar tudományt hálára kötelezi!"
  Én eddig nem csupán MagyartóI és Gömöritől, de a magyar tudománytól sem vártam hálát. Együttműködést kértem csupán, önzetlenül, fizetség nélkül. A munkában találtam örömöt, a sikerekben.
  Én eredménynek tartottam, hogy ellenfeleim a hatalom birtokában sem voltak képesek bennünket megsemmisíteni, legyőzni. Velük ellentétben én bizonyítani tu­dom, hogy a lelőhelyek többséget, így a bűi telepet is tudatosan találtam meg, nem véletlenül. Kezdettől tudtam, hogy fejedelmi hagyatékot találtam, mert a lelőhelyek nagyságából és sok másból erre következtettem.
  Ezzel ellentétben Magyar és részben Gömöri is felvetéseimet, bizonyítékaimat túlzottnak, terveimet kivitelezhetetlennek tartották. Magyar 1997-ig totálisan tagadta felfedezésemet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oskohaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr851802132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása