4.

2010.03.31. 08:22

A büi 4 műhelyes fejedelmi vasüzem sírhelye, nincs keresztfája, sem kopjafája. Nincs kerítve sem.. Miért?

 
1998-ban ide terveztem a 2. Őskohászati Múzeumot az Európai Megbékélés Emlékhelyére. Azt akartuk bizony ítani a világnak, hogy sem a honfoglaláskor, sem azóta nem vagyunk bűnös nemzete Európának, mert kezdettől világszínvonalú hatalmi, termelési kultúrával gazdagítottunk a Duna medence népeit és földrészünket. Adtunk és Kaptunk!...
Első sikeres ásatásunk után az 1. műhely négy ép kohójának igazolásakor az ásatást leállítottam, mert csak akkor akartunk a munkát folytatni, ha a polgári kormány ígéretet ad pályázatunk, feltárásunk fedezetére. Alapítványunk ekkora feladatra nem vállalkozhatott. Még megyénk sem!...
Visy Zsolt és Hámori József egyetértett az általam írt pályázattal, de nem nekünk, hanem a Megyei Múzeumnak utalták a pénzt a teljes bizonyításhoz. Ezzel alapítványi ásatásunk államivá vált. Erre hivatkozva a két régész szembefordult velem és alapítványunkkal, programunkkal. Szakszerűtlenül, rosszul végezték el a szakmai munkát, nem fejedelmi hagyatéknak tartották a 4 műhelyes üzemet, hanem csupán nemzetségi műhelynek, ahol egyszerre nem 16 kohó termelt, hanem csupán 1-2 télvíz idején… Azt állították rólam, hogy csupán „leletbejelentőjük” voltam, alapítványunk, pedig csupán „szondázó ásatást kezdeményezett”. Nem engedték megtekinteni más szakembereknek, még a miniszternek és államtitkárnak sem a fejedelmi üzemet.
Mindezt 200-ben Hatalom és vas címmel leírtam a Somogyi Múzeumok Közleményeinek 14. számában. A M úzeum igazgatója ezzel határolódott el a két régész kirekesztő, ellenséges magatartástól.
A rossz szakmai munka miatt vizsgálatot kértem az Akadémia Elnökétől és a Régészeti Örökség Igazgatóságáról. Hiába.
Sajnálatos módon az MTA Régészeti Intézet igazgatója beavatkozott a régészek megsegítésére. Bálint Csanád akadémikus bár elismerte érdemeimet „a vaségető kohók felfedezésében”, de munkámat a régészeti törvény megsértésének tartotta. Ezért minden kérésemet eddig elutasította.
Lejáratásunk, eredménytelenségünk következtében nem csupán Bün, de Fajszon is a pusztulás következett. A jog és hatalom nevében legyőztek bennünket. Valóban?...
A hazugság miatt vizsgálatot kértem a miniszterelnöktől, majd a Kulturális Örökség igazgatásától, az MTA elnökségétől. Sajnos hiába…
Sem a feltárt 4 műhelyes üzemet, sem a sírhelyét nem tudtam megmutatni sem a szakembereknek, sem a sajtónak, médiának. Miért? Természetesen ezt is leírtam, megfogalmaztam.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://oskohaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr21883127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása